ARIFFUDDIN.COM

Gadis Mesin Cukur.

Gadis Mesin Cukur. 

Sebenarnya, tadi sebelum masuk ke dalam bank saya sudah nampak ada seorang promoter lelaki menjual mesin cukur jambang. Saya seperti biasa kebal promoter hanya angkat tangan dan berjalan terus masuk ke dalam bank. 

Sebaik saja selesai urusan dari dalam bank saya nampak promoter tadi pegang tangan seorang perempuan yang manis bertudung. Saya bertanya, "Kenapa pegang tangan dia?" 

Promoter lelaki itu memandang saya sambil sebelah tangannya memegang mesin cukur dan sebelah lagi memegang tangan wanita tadi, "Ini staf saya, tak salah." 

Kemudian perempuan itu pun mendekati saya, "Ya bang, nak beli mesin cukur." 

Saya terdiam. kemudian saya menghampiri motosikal dan berlalu pergi meninggalkan bank harimau bersama persoalan. 

Adakah saya salah dengar ataupun perempuan itu tadi sebenarnya lelaki?

No comments:

Post a Comment

Instagram

Instagram