ARIFFUDDIN.COM

Instagram MA


Retak terbelah kekal tabah. Tragedi tahun baru. #redhaairways #kemudahanselepaskesulitan via Instagram http://ift.tt/1NYH5Mw

Status Facebook Mohd Ariffuddin

2016

Instagram MA


Selamat pagi 2016. Awal-awal januari sudah borak serius. via Instagram http://ift.tt/1RT5A3O

Instagram MA


2015. . Ada masa macam jatuh terduduk dilanggar kereta. Ada waktu seperti terperangkap dalam hujan disebabkan kenderaan rosak. Ada masa seperti sedang menari berdua diiringi muzik orkestra. . Walaupun dilanggar kereta, dibasahi hujan dan dikejar gangster. Selagi lagu belum habis, selagi itu kena kekal berdiri dan terus menari. via Instagram http://ift.tt/1R9zXkI

Instagram MA


Selamat pagi. #Repost @daily.dose with @repostapp ・・・ The most critical element within failure or success is the lessons we learn. Some lessons are so valuable that someone needed to fail in order for society to have a way. Most of successful people out there have failed and the lessons that they learned is far greater than success. Because if they didn't fail we would have had no real outcome. Go think about that. _ tag someone below๐Ÿ‘‡ #success #failure #lessons #motivation #money #sacramento via Instagram http://ift.tt/1QZBlZ2

Instagram MA


Bila ada anak gadis bolehlah share kat dia nanti. via Instagram http://ift.tt/1R7Z6wj

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Penguatkuasa di Kuantan dan Tumpat semua dah mangkat ke? Macam terabai sungguh rakyat di sana.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Bagi menyahut saranan memanda menteri, SenangTerbit.com membuka jemputan untuk Tuan-tuan berkemahiran dalam bidang berkaitan design mendesign untuk klik pada link ini bit.ly/1ID5KcT.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Sebenarnya kalau kita dirompak dalam rumah sendiri kita tak boleh pertahankan dirikah?" . #HajiDell. "Sekarang ini setiap hari kita dirompak, elok saja tak melawan."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Kita bukan saja-saja tutup hidung dan kata Mat Pontian busuk. Tapi dia yang berenang dalam kolam tinja sambil kata saya dah biasa busuk, kamu pun kena busuk."

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1JeuiJ1

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Satu hari di tengah tengah lautan berlayarlah tiga buah kapal membawa emas dan keluarga semua anak kapal. Sedang leka mengira masa, tiba-tiba langit cerah memayungi bumi bertukar gelap seperti kuali membawa gulungan ombak setinggi KLCC. Lalu berteriaklah anak kapal memaklumkan bencana kepada nakhoda mereka. Pantas para kapten berikan arahan. . Kapten Kapal Alif. "Ini semua ujian Allah, kamu semua kena sabar dan redho. Siapkan bot penyelamat untuk saya sekeluarga." . Kapten Kapal Ba. "Kita tubuh jawatankuasa dulu. Jangan lupa tempah karipap." . Kapten Kapal Ta. "Aktifkan pelan kecemasan. Kita selamatkan nyawa dulu. Emas boleh diganti."

Instagram MA


SenangTerbit.com The world largest print on demand service has no printer. :-) via Instagram http://ift.tt/1mg27zo

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Masalah ni macam jerawat yang terlindung. Kita rasa macam besar dan terlalu sakit. Bila jumpa, rupa-rupanya kecil saja. Sapu gel gamat, hilanglah parutnya."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Ketua tukang masak kenduri di kampung selalu berpesan masak lebih tak apa, boleh sedekah. Lauk tak cukup, nanti segan tuan rumah.

Instagram MA


Selamat pagi. . Dapatkan pendapatan kedua dan ketiga di senangterbit.com. via Instagram http://ift.tt/1SjMPpl

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Syarat mati hidup, bukan tua ataupun muda. Anytime, anywhere, it will reach you."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDel. "Sebenarnya menteri itu sedang ajar rakyat buat pemasaran online yang berkesan. Memang fokus MITI pada 2016 adalah membantu peniaga-peniaga online. Jika mahu menang pilihanraya terlalu mudah untuk dilakukan, tetapi untuk dikenang setiap hari di dalam jaga dan di dalam lena, setakat hanya ini beliau saja yang berjaya lakukan."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Robert Herjavec. "Lupakan perniagaan. Kenal pasti masalah, kamu akan dapat perniagaan."

Instagram MA


#Repost @before5am with @repostapp ・・・ Don't be afraid to start before you are ready because the truth is you will never feel like you are 100% ready.....Sometimes you've just got to commit yourself and jump in the deep end! If you keep waiting until you are ready or for the perfect conditions there is an even greater risk that you will miss the opportunity or your chance to shine! I kept waiting for the right time in my life to do the work that I am passionate about and that is meaningful to me and I wasted years...literally years hoping and waiting for the right set of circumstances and the day I said to myself that I'm not going to wait a minute longer to truly make an impact in people's lives and use my gifts and talents is the day I started @before5am it was one of the best decisions I've ever made....definitely the most rewarding. If I waited to be ready or for the right time I would still planning, researching and laying in bed staring at the ceiling wondering if I could actually make an impact in other people's lives.....now I don't have to wonder, I know for certain and what was once a wild dream and a vision has become my reality simply because I started and didn't look back, not once! Don't waste another minute. You are ready now....you just have to believe in yourself and trust that you will work out the rest on the road to greatness! Inspired by my good friend Nathan @foundrmagazine via Instagram http://ift.tt/1IxxsYo

Status Facebook Mohd Ariffuddin

T

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Selain mempunyai pengawal peribadi dan pembantu peribadi. Shah Rukh Khan juga ada pembancuh kopi peribadi yang akan sediakan kopi di mana saja beliau berada.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Apa nak buat 2016 nanti?

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Jangan hidang daging dan ayam depan orang vegeterian. Jangan paksa tukang jahit buat plaster siling. Tunjukkan jalan dan peluang apabila diminta. Mahu buat atau tidak, terserah. Mahu suka atau tidak, terpulang. Simple.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Kadang-kadang kita tahu hakikatnya cuma terlupa semua ini pinjaman. Disebabkan terlupa, kita fikir semuanya akan berkekalan, sedangkan yang kekal hanyalah Tuhan."

Instagram MA


#Repost @beraniberhijrah with @repostapp ・・・ Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda : . ุฅِู†َّูƒَ ู„َู†ْ ุชَุฏَุนَ ุดَูŠْุฆًุง ู„ู„ู‡ِ ุนَุฒَّ ูˆَุฌَู„َّ ุฅِู„ุงَّ ุจَุฏَّู„َูƒَ ุงู„ู„ู‡ُ ุจِู‡ِ ู…َุง ู‡ُูˆَ ุฎَูŠْุฑٌ ู„َูƒَ ู…ِู†ْู‡ُ . . “Sesungguhnya tidaklah engkau meninggalkan sesuatu karena Allah ‘Azza wa Jalla, kecuali Allah akan menggantikannya bagimu dengan yang lebih baik bagimu” (HR Ahmad no 23074) . . Ketahuilah sesungguhnya barangsiapa yang meninggalkan sesuatu karena Allah maka niscaya Dia akan menggantikannya dengan yang lebih baik... . . Ganti yang akan Allah berikan bermacam-macam. Ganti yang paling utama adalah kebahagiaan bersama Allah, kecintaan, dan ketenangan hati tatkala mengingat Nya... . . Selain itu, Allah pun akan mengganti dengan bertambahnya kekuatan, semangat, dan harapan yang tinggi akan keridhaan kepada-Nya saja... . Iapun akan mendapatkan ganjaran dan kebaikan dalam kehidupan dunia, serta apa yang telah Allah siapkan untuknya di akhirat kelak... . Wallahualam bishowab.. . ๐Ÿ˜‡ . . #BeraniBerhijrah via Instagram http://ift.tt/1mFF29r

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Filem-filem Shah Rukh Khan jika diteliti banyak babak diadaptasi terang-terangan daripada filem-filem yang berjaya dalam pasaran. Terjumpa satu scene kereta hampir masuk gaung dalam scene MI2 dalam Dilwale (mungkin juga kebetulan). Walaupun filem-filemnya ada babak yang mirip dengan filem Jackie Chan dan Tom Cruise, kekuatan watak yang dibawa telah membuatkan filem-filem itu berbeza.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Jurupam Minyak. "Esok harga minyak naik 5%." . Pemandu. "Kenaikan harga minyak akan menambah ahli keluarga saya. Isi penuh!"

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1YD1S2p

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Kali. "Meri duaaon se aati hai. Bas yeh sada. Meri hoke hamesha hi rehna. Kabhi na kehna alvida."

Instagram MA


Dulu-dulu, ada satu ceramah menyentuh topik perarakan Maulid Nabi. Orang yang mula-mula menganjurkan perarakan ini adalah seorang ketua negara yang juga pahlawan perang pada zaman dahulu. . Pada masa itu sambutan kelahiran Nabi dibuat secara besar-besaran diseluruh negara. Selawat pula dilaungkan dengan sepenuh hati sehingga bergema di seluruh pelusuk negeri berkenaan walaupun tidak mempunyai pembesar suara. . Musuh-musuh Islam pada masa itu menjadi gerun melihat sikap umat yang berpadu jiwa menunjukkan kecintaan kepada Rasul terakhir itu walaupun jasadnya sudah tiada. Itu saja isi ceramah yang saya ingat, selepas ceramah itu ada makan-makan. via Instagram http://ift.tt/1NDGSAo

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1khWor9

Instagram MA


via Instagram http://ift.tt/1QLGmUE

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Masa sekolah dulu kalau masbuq kena rotan. Sekarang ini tak ada siapa nak rotan mula buat perangai nak rilek-rilek menuju kejayaan.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Malaysia ada musim hujan, musim jerebu, musim banjir, musim panas, dan musim durian." . #HajiDell. "Disebabkan mati lama lagi, kita juga ada musim debat. Temanya pelbagai seperti maulid nabi, krismas, hari ibu, doa awal dan akhir tahun serta musim solat 8 rakaat ataupun 20 rakaat."

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1V4xx7B

Instagram MA


Nak amalkan tak semudah repost gambar kat insta ni. Tapi kena buat juga. via Instagram http://ift.tt/1V2x3i6

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Pelik betul! Apa kaitannya Pengetua Akademi Fantasia Malaysia dengan rokok. Bila baca semula betul-betul, rupanya Pengetua Akademi Farmasi Malaysia.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo, "Kesian Miss Columbia." . #HajiDell. "Lauk yang terhidang di depan mata belum tentu dapat masuk semuanya ke dalam mulut. Kadang-kadang sudah masuk mulut pun boleh terkeluar semula dan jadi rezeki kucing dan semut. Puluhan kain pelikat dalam almari belum tentu kita dapat sarung semuanya. Boleh jadi ia menyelimut kita sewaktu baring dibacakan Yassin. Apa yang kita sumbangkan, itulah milik kita."

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1Nz6VIU

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Baru tahu apa maksud FAIL, END dan NO yang dihuraikan oleh A.P.J. Abdul Kalam. . FAIL : First Attempt In Learning. END : Effort Never Dies. NO : Next Oppurtunity.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Disebabkan tak ada duit nak hisap rokok, jadi malas juga nak cerita tentang rokok dan vape. Namun, apabila melihat kawan yang hisap tembakau semenjak zaman sekolah dapat mengurangkan ketagihan perlahan-lahan dan boleh berhenti terus menghisap rokok dan vape. Saya fikir bagus juga gunakan vape itu dengan niat untuk berhenti menghisap. . Tidak semua bayi lahir terus dililit serban dan disarung jubah.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1QDDZ6j

Instagram MA


via Instagram http://ift.tt/1JlM6gb

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Berita kata bacaan IPU di kawasan sekitar Kuantan adalah sebanyak 480. Orang Kuantan ini memang penyabar rupanya. Kalau di KL bacaan IPU dekat 200 pun ramai yang naik angin.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo, "Pergi pasar pagi nak beli ikan, pasar dah habis." . #HajiDell. "Tak cukup pagi lagi tu. Tadi pagi-pagi orang meniaga sudah memekik di kawasan rumah aku. Tilam! Tilam! Tilam lama ganti baru!"

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1NudH2s

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Mohon bertanya, adakah Tuan-tuan berikan ciuman selamat malam kepada anak-anak sebelum tidur?

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Semalam ada terbaca luahan hati seorang budak yang pelik kenapa orang ramai marahkan GST. Dia bandingkan situasi orang ramai dengan abahnya yang mampu bayar beberapa buah motosikal dan kereta. . Kemudian terbaca pula tentang perkongsian ada penoreh getah risau tidak dapat beli kelengkapan persekolahan anak-anak yang bakal bermula beberapa minggu lagi. Katanya sekarang getah murah serta hasilnya berkurangan kerana musim hujan. . Pagi tadi terdengar tip daripada pelajar IPT yang simpan duit RM1000 setiap semester supaya dia dapat berkahwin selepas tamat belajar. . Al-Talaq, 2- 3. "....sesiapa yang bertaqwa kepada Allah, (dengan mengerjakan suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (daripada segala perkara yang menyusahkannya). Serta memberinya rezeki daripada jalan yang tidak terlintas di hatinya. Sesiapa yang bertawakkal kepada Allah, maka Allah mencukupkannya (menolong dan menyelamatkannya)...."

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1Qw6CSY

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Tadi siang depan bank saya nampak lelaki india dengan muka masam tengah masukkan maruku dalam plastik. Sepeket dua ringgit. . Saya tanya, "Bisnes ok tak?" . Sambil staple plastik-plastik berisi maruku dia pandang saya sambil geleng kepala. "Tak ok, orang kurang beli. Tengok ramai." . Saya kata. "Ini semua salah X." . Dia ketawa dan angguk sampai sepet mata.

Instagram MA


Boleh jadi idea yang kita terlupa mahu catatan itu tidak mendatangkan kebaikan kepada diri kita jika ia dilaksanakan. . Boleh jadi kapal terbang yang kita terlepas itu menyelamatkan kita daripada sesuatu yang berada di luar kawalan kita. . Boleh jadi sakit yang kita hadapi pada masa ini adalah peringatan supaya kita giat bersenam bersama keluarga walaupun sedang sibuk bekerja. . Tahi kambing memang busuk, namun apabila ia diuruskan oleh orang yang berupaya nampak peluang. Mereka boleh jadi kaya dengan tinja. via Instagram http://ift.tt/1lSEL2Q

Instagram MA


Dah agak dah. Kena selamatkan dunia. via Instagram http://ift.tt/1JdDBUh

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Bila zaman ekonomi macam jongkang jongket, bunyi ketawa pun jadi lain macam.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Harga buku ditentukan bagaimana? . - Ada yang ditentukan selepas mengambil kira semua kos terlibat seperti kos edit, kos design cover, kos layout buku, kos pemasaran, dan juga diskaun untuk penjual dan pengedar. . - Ada harga buku ditentukan berdasarkan kos cetakan buku kali dengan 3 ataupun 5. Kebiasaanya diamalkan oleh penulis terbit buku sendiri. Kerana semuanya dibuat sendiri. . - Ada buku ditentukan harganya oleh pembaca berdasarkan isi kandungan buku itu. Apabila ia berlaku, harga buku dengan 72 muka surat boleh mencecah sehingga USD30,800,000 seunit.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Sultan Perak pesan, mereka yang diamanahkan dengan jawatan awam perlu menjadi penjaga keadilan dan memelihara negara ini untuk generasi akan datang. Apabila kita sendiri mampu mewariskan negara kita ini kepada anak cucu kita dalam bentuknya yang asal - kalaupun tidak dalam keadaan lebih baik - yang kita pusakai daripada para bapa pengasas kita." . #HajiDell. "Bila doktor ingatkan kita supaya banyakkan bersenam, itu tandanya kita sudah gemuk, banyak penyakit dan badan tidak cergas."

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1k3yZcE

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Nak pejam mata jadi serba salah bila teringat kawan kata, "Kita belum cukup usaha macam Bangla untuk berjaya lebih lagi daripada Bangla di Malaysia."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Hujan. Kadang-kadang masa tengok Bodyguard boleh pula hujan. Bila doa, mengaji dan solat tak hujan pula.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/225uj8r

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Kadang kita hanya mula bersyukur selepas perlu keluarkan duit untuk minum air bersih dan perlu beli udara untuk bernafas."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Teringat kembali satu pesanan dalam buku kekeluargaan. "Tugas mendidik anak bermula seawal proses mencari jodoh."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Ketinggalan lagi, pampers ni isu apa pula?

Instagram MA


Tidur. via Instagram http://ift.tt/1QkXi4n

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/222X8Cp

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Siang tadi kawan yang kerap berurusan dengan pekerja asing berkongsi cerita tentang beberapa gaya hidup pekerja Bangladesh di Malaysia. Pekerja dari negara yang mempunyai lebih 85% penduduk beragama Islam ini hanya makan nasi sehari sekali. Nasi mesti membukit dan disudahi dengan air mineral botol besar. . Mereka akan kerja selama 7 tahun dan bercuti 3 bulan sebelum kembali semula membanting tulang di Malaysia. Setiap bulan duit belanja akan dihantar ke kampung sebanyak RM300 hingga RM500.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Berita AWANI | Kastam kutip cukai RM30bilion daripada GST. Kutipan tol PLUS mungkin naik 5% tahun depan. Siti Nordiana kumpul 30,000 twit.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1TJVEXF

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Ayat pembukaan DBAM. "Segala yang sukar pada mulanya, telah bertukar menjadi mudah."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Pelangi itu ada masanya semasa hujan pun ia dapat dilihat, bengantung kepada sudut pandang kita.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Petang tadi ada dengar jurulatih Kedah kata mereka ada kelemahan pada bahagian pertahanan." . #HajiDell. "Apabila sudah tahu ada kelemahan namun ia tidak diselesaikan, tindakan itu sama seperti tahu kelebihan baca doa sebelum makan tapi kita tidak amalkannya."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Kalau imam tersilap rakaat, betulkan. Jika imam selalu silap rakaat semasa bersolat, gantikan imam baru supaya masyarakat aman dan tenang."

Instagram MA


Salah cara berkomunikasi, nanti ada hati yang terasa. Kesannya boleh memberi kesan seumur hidup. Berbincang dan selesaikan bersama. via Instagram http://ift.tt/1O1qxZI

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1OmHfNg

Instagram MA


Lepas jumaat bos ajak bergosip. via Instagram http://ift.tt/1jSZ65X

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Kadang-kadang, tidak semua perkara perlukan sebab dan akibat baru perlu bertindak. Contohnya telefon mak.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1Y0lY6n

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Dulu pernah dengar orang kata, "Bad promotion, still a promotion." . Sekarang ini donald trump sedang mempromosikan Islam secara besar-besaran dengan caranya tersendiri. Mudah-mudahan lebih ramai yang dapat tahu dan mengkaji tentang Islam.

Instagram MA


Megi juga yang sedap. via Instagram http://ift.tt/1mbVfTi

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Yeahhh!!! Betulll!!!! Setujuuuu!!!! Yeaaaa!!!! Sokongggg!!!! Yeahhh!!! Betulll!!!! Setujuuuu!!!! Yeaaaa!!!! Tepuk. Yeahhh!!! Betulll!!!! Setujuuuu!!!! Yeaaaa!!!! Sokongggg!!!! Yeahhh!!! Tepuk. Betulll!!!! Setujuuuu!!!! Yeaaaa!!!! Yeahhh!!! Betulll!!!! Setujuuuu!!!! Yeaaaa!!!! Sokongggg!!!! Yeahhh!!! Betulll!!!! Setujuuuu!!!! Yeaaaa!!!! Tepuk. Yeahhh!!! Betulll!!!! Setujuuuu!!!!

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Ingatkan hari ini hari rabu, maka terlewat post siri aritkel #SelfPublish101 dalam group cerpen Cik Rahmah. Hari pun tak ingat, bagaimana mahu hafal hari jadi nama orang.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#SelfPublish101 Editing untuk penulis terbit buku sendiri. 1. Barangkali saya tidak perlu jelaskan apa itu editing dan mengapa perlu membuat editing. Dalam Cik Rahmah pasti sudah jelaskan dan ada diterangkan dalam ebooknya. Cuma, saya akan sentuh sedikit beberapa kepentingan editing. . 2. Manuskrip perlu diedit supaya karya kita yang dijual itu berbaloi untuk dibeli. Berbaloi ini saya umpamakan seperti ini, seorang pembaca bekerja pagi hingga petang untuk dapatkan gaji dan kemudiannya mereka membeli karya kita. Selepas dibaca, didapati ada banyak kesalahan ejaan, tanda baca dan juga tatabahasa di dalamnya. Boleh jadi mereka akan terkilan dan mungkin menyesal mengeluarkan sebahagian duit gaji mereka membeli karya kita. . 3. Ada 3 cara penyelesaian untuk editing manuskrip ini. Pertama, edit sendiri. Semak ejaan karya kita menggunakan laman web PRPM. Risikonya, kita tidak akan nampak kesalahan yang dilakukan sendiri walaupun ketika kita sedang membacanya dengan teliti. Tidak percaya? Cuba baca artikel-artikel saya yang ini dan sebelum ini, pasti ada kesalahan ejaan walaupun saya sendiri sudah semak berkali-kali. . 4. Kedua, upah kawan, adik dan juga mereka yang boleh membaca dan mengeja dengan baik. Cetak manuskrip dan berikan hilighter dan minta mereka tandakan kesalahan itu dan catatkan muka surat untuk kita buat tindakan selanjutnya. . 5. Keempat, upah editor profesional. Hanya perlu sediakan duit dan bayar untuk mereka semak dan betulkan karya kita. Kosnya bermula daripada RM3.00 per muka surat dan boleh sampai ke RM5.00 per muka surat, bergantung kepada bahasa, dan juga jenis manuskrip. Jika manuskrip ada banyak perkataan teknikal, hadis, ayat Quran dan sebagainya kosnya lebih tinggi. . 6. Mari kita buat kira-kira ringkas. Misalnya Tuan-tuan menulis sebuah novel yang berjumlah 200 muka surat. - 200 muka surat x RM3.00 = RM600 Editing tidak termasuk dengan layout. . 7. Jadi saya agak terkejut apabila Cik Rahmah mahu berikan secara percuma untuk editing karya Tuan-Tuan. Sekiranya Cik Rahmah buka lagi peluang itu lagi, mohon Tuan-tuan gunakan sebaik-baiknya.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Pagi-pagi lagi dua stadium di Malaysia masuk dalam Discovery Channel "Incredible Engineering Blunders : Fixed". Jurutera mencadangkan agar Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin belajar daripada kejuruteraan Stadium Shah Alam supaya bumbung kukuh dan tidak menyembah bumi . Jurutera juga cadangkan supaya gunakan saja bumbung yang lebih mudah dan murah penyelesaiannya seperti bumbung di Litar Antarabangsa Sepang agar ia tidak runtuh buat kali ketiga.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1M3UQY6

Instagram MA


Boleh jadi hari ini hati mencintai. Namun, takdir menentukan esok bertukar benci. Itulah susunan perjalanan yang Tuhan sediakan kepada kita. Ingat satu perkara, hikmahnya pasti ada. via Instagram http://ift.tt/1IEvZ29

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Ketua Pemuda minta kerajaan berhenti daripada bebankan rakyat." . #HajiDell. "Aik?! Sudah gemuk, salahkan pinggan?"

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1Nh4aty

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Pasport Ziarah. "Di Korea, saya jumpa Islam yang sebenar."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Siang tadi bermulanya PAU, sebentar tadi rancangan Bersamamu baru mula.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Upah tukang urut orang buta RM45 per jam. Sehari minimum urut lima orang. Veteran perang US yang bekerja di KFC dibayar USD15 per jam.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1lKmDaJ

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Bakal-bakal peguam, jurutera, guru, polis dan mungkin juga bakal menteri pada masa depan. Ada potensi untuk menganjurkan seminar mari mengeja.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Orang yang menderma tidak ada niat untuk minta dibalas apa-apa." . #HajiDell. "Betullah kenyataan itu jika mereka menderma kepada orang yang rumahnya tidak ada elektrik dan tidak ada air paip. Namun, kenyataan itu akan menjadi lawak antarabangsa apabila derma disumbangkan kepada orang yang menggunakan elektrik dan air sebanyak RM2.5 juta setahun. Kamu nak menderma kepada orang yang guna elektrik RM250 sejam di rumahnya?"

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/21HWpGJ

Instagram MA


#HajiDell. "Pernikahan itu seharusnya menukar angan-angan kepada impian yang menjadi kenyataan bersama sokongan kedua-dua pasangan." via Instagram http://ift.tt/1ObE0YT

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#ideaHajiDell . Servis teksi pantas di Litar Sepang. Kenakan sedikit bayaran kepada penumpang yang mahu cuba pengalaman berada dalam kereta yang dipandu laju di litar lumba.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1Q5YW9I

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Apabila yang dekat menjadi jauh, boleh jadi perkara yang perlu diteliti dan dibaiki adalah melihat kembali bagaimana hubungan kita dengan pencipta. . Seperti yang dikatakan dalam satu tazkirah tengah hari tadi, keberkatan hidup ini bergantung kepada bagaimana cara kita berurusan dengan Tuhan.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Kutipan zakat di Selangor 2014 = RM582.3j. Kutipan zakat di Selangor 2013 = RM517.4j Kutipan zakat di Selangor 2012 = RM451.3j . Ada trend peningkatan asnaf fakir dan asnaf miskin daripada 2013 ke 2014.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Kutipan zakat di Selangor 2014 = RM582.3j. Kutipan zakat di Selangor 2013 = RM517.4j Kutipan zakat di Selangor 2012 = RM451.3j . Ada trend peningkatan asnaf fakir dan juga asnaf miskin daripada 2013 ke 2014.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Tazkirah Jumaat | Nikmat adalah pinjaman sementara, kematian tidak kenal umur.

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1QXk6Hl

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Taj Hotels, Resorts and Palaces dibangunkan selepas pemiliknya dihalang daripada masuk ke dalam sebuah hotel mewah kerana beliau tidak berasal dari British.

Instagram MA


BERUSLAH GIGI NO 2! YEAY! . Jika setiap manusia mempunyai berus gigi, maka setiap kanak-kanak juga harus baca semua 100 buah buku bergambar kanak-kanak ini semasa membesar. . Whatsapp Nora untuk melabur dalam kebijaksanaan anak-anak 019-600 4005. . #projek100buku #projek100bukukanak2 via Instagram http://ift.tt/1YJzNTJ

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Jika setiap manusia mempunyai berus gigi sendiri, maka setiap kanak-kanak juga harus baca semua 100 buah buku bergambar kanak-kanak ini semasa membesar . #SatuOrangSatuBerusGigi #SatuRumahSatuBukuBeruslahGigi

Instagram MA


#Repost @daily.dose with @repostapp ・・・ Many scientific researchers work day in, day out to pursue goals that will take years, decades, or even generations to achieve. Their progress is often painstakingly slow, they likely receive little feedback, and they know that success isn't guaranteed. However, despite the odds, they find enough meaning and motivation to keep working towards their objectives. Because of their long-term focus, we've all benefited from life-saving advances in areas such as vaccination, CT scanning, antibiotic development – and very many others. It's clear that people who maintain focus on long-term goals can achieve much bigger things than those who jump from idea to idea, or those who give up after the slightest setback. - #Motivation #success #money #goals #longterm #progress via Instagram http://ift.tt/1TwS3Ni

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Hidup ini umpama tayar A380, ada masanya tayar itu tidak menjejak bumi. Namun, apabila cukup masa ia haus juga dan perlu diganti baru. Boleh jadi malam ini kita lena di Putrajaya, tiba-tiba esok diheret ke Jalan Duta lalu dihumban ke Sungai Buloh. Tidak mustahil juga orang yang sedang berlayar ke pulau kapuk di Sungai Buloh, esok-esok dia berdengkur di Putrajaya pula."

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Satu masa dulu di sebuah negara yang sedang mengalami kemerosotan ekonomi penguasanya mengarahkan supaya pembuat drama menerbitkan cerita yang dapat membuatkan rakyat leka dan lena menonton televisyen. . Tujuannnya supaya para penonton tidak terlalu stress memikirkan ketiadaan pekerjaan dan keadaan dapur yang sudah lama tidak berasap.

Instagram MA


Inilah punca tumbesaran perut, idea tak mengalir keluar. via Instagram http://ift.tt/1Q09PKj

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#AbuLenovo. "Kenaikan tambang wajar." . #HajiDell. "Penguasa yang tidak dapat meringankan beban rakyat juga wajar ditumbangkan."

Instagram MA


Selamat pagi. via Instagram http://ift.tt/1LMuSYZ

Status Facebook Mohd Ariffuddin

Celcom hantar SMS, "Dah lama tak hubungi yang tersayang?" Nak jawab apa pun tak tau.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

(Komuter) Tanjung Malim - Sungai Gadut : RM7.10 (ETS) KL - Alor Setar : RM73 (AirAsia) KL - Alor Setar : RM69 (ERL) KL - KLIA : RM55 . Barang Naik. Berapa Naik? Banyak Naik. Bila Naik? Baru Naik.

Status Facebook Mohd Ariffuddin

#HajiDell. "Hujan. Ada yang bersyukur, dapat tadah air minum untuk tiga hari. Ada yang mencari baldi, bumbungnya tiris. Ada yang bersyukur, dapat rehat sebentar di bawah jambatan. Ada yang mencari jalan alternatif mengelak banjir dan sesak. Ada yang bersyukur, malam ini tidurnya dingin. Ada yang mengemas perabot dan keperluan kecemasan, amaran berpindah sudah keluar." . #AbuLenovo, "Dapat teh tarik sedap ni."

Instagram

Instagram